Servei d'Atenció Domiciliària
Servei que s'encarrega d'aglutinar les accions que es realitzen bàsicament a la llar de persones que requereixen atencions personals, ajuda pel manteniment de la llar en condicions acceptables d'us, així com a les persones amb manca d'autonomia personal.
Línies de servei:
• Servei d’Atenció Domiciliària (SAD): Atenció personal per a la realització de les activitats bàsiques de la vida diària, a través de la Treballadora familiar.
Les funcions del servei són: Ajuda a aixecar-se del llit, a dutxar-se, a vestir-se, control de medicació, control de dietes, millora de la relació amb l’entorn, suport social i familiar.
En casos de SAD a famílies amb infants, la funció és acompanyar en l’organització domèstica i ajudar a l’hora d’adquirir hàbits marentals/paternals.
• Servei d’Auxiliar de la Llar (puntual): Ajuda en el manteniment de la llar, acompanyament fora del domicili.
• Servei de Teleassistència: Servei que s'encarrega de prestar atenció domiciliària que garanteixi la seguretat i doni tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, a partir de la detecció i resposta davant situacions d'emergència. Consta de 3 línies de servei:
▪ Visites domiciliàries de control
▪ Unitats mòbils d’actuació immediata
▪ Instal·lació i manteniment d’equipaments.
• Programa Arranjament d’Habitatges: Programa de la Diputació de la Barcelona que consisteix en obres de reforma en habitatges particulars, per supressió de barreres arquitectòniques amb la finalitat facilitar l’autonomia personal . Es poden realitzar obres com canviar banyera per un plat de dutxa, salvar algun graó per accedir al balcó, canviar la cuina de gas per una de vitroceràmica, canviar aixetes,.., i també proporcionar ajudes tècniques com grues, llits articulats, cadires de dutxa, entre d’altres.