Navarcles estrena dissabte “La Porcada”, la primera Fira del Porc del municipi
Aquest dissabte, 10 d'octubre, la Plaça Anselm Clavé de Navarcles acollirà, de nou del matí a quatre de la tarda, la primera edició de La Porcada - Fira del Porc de Navarcles. La iniciativa ha sorgit de l'empenta de diversos restauradors i comerciants de la vila amb l'objectiu de posar en valor el producte de proximitat, la gastronomia tradicional i el comerç local, i és organitzat per l'Ajuntament de Navarcles.
La jornada vol ser un espai on conèixer de primera mà tot el procés d'elaboració dels productes derivats del porc. Les activitats començaran a les nou del matí amb un esmorzar de forquilla. A partir de les deu del matí s'iniciaran diferents activitats per conèixer les parts del porc, com tallar el pernil o un taller d'elaboració de productes amb productors locals.
A dos quarts de dotze del matí tindrà lloc una xerrada divulgativa sobre el biogàs com a model d'economia circular. A migdia, la cultura popular prendrà el relleu amb l'actuació de l'Esbart Dansaire Navarclí. La matinal es completarà amb un vermut i un tast de productes porcins locals. A més, durant tot el matí hi haurà elaboració en directe de sabó artesà i parades de venda de productes de proximitat.
Aquesta nova festa compta amb el suport del Consell Comarcal del Bages -que ha col·laborat amb els impulsors des del naixement de la idea-, la Xarxa de Productes de la Terra, la Diputació de Barcelona i la DO Pla de Bages. També s'hi han sumat diversitat d'entitats, establiments i productors com Horta Can Calafell, Cansaladeria Singla, El Rebost Ibèric, Can Patoi, Nou Sport, Hostal Muntané, Sabons Naturals Josefina Bellés, l'Esbart Dansaire Navarclí, Geganters i Grallers de Navarcles, Agustí Pastisser i Degustació Navarcles.