Navarcles acollirà el projecte Veïnes del Món per fomentar la cohesió social i la participació ciutadana
L'Ajuntament de Navarcles acollirà aquesta tardor el projecte Veïnes del Món, una iniciativa de dinamització comunitària que promou la convivència, el diàleg intercultural i la participació activa de la ciutadania des de la perspectiva de l'Educació per a la Ciutadania Global. El projecte ofereix un espai de trobada entre persones de diferents orígens, edats i trajectòries vitals, amb una atenció especial a la participació de les dones. A través de tallers, activitats participatives i espais d'intercanvi, es treballaran valors com la justícia global, els drets humans, la interculturalitat, el desenvolupament sostenible, les migracions, la igualtat de tracte i la cultura de la pau, fomentant el pensament crític i la implicació en accions col·lectives al municipi.
Una de les novetats més destacades és que la participació en aquest projecte també pot ser especialment útil per a persones nouvingudes o que es trobin en un procés de regularització administrativa, ja que, un cop finalitzat, podran obtenir un certificat reconegut per a diversos tràmits d'estrangeria.
Les sessions es desenvoluparan a La Creueta del 28 de setembre al 30 de novembre, tots els dilluns i divendres, de 9.30 a 12.00 hores.
El projecte culminarà el 4 de desembre amb una activitat comunitària oberta al municipi, que servirà per compartir els aprenentatges i reforçar els vincles creats al llarg del programa.
Les persones interessades poden formalitzar la inscripció fins al 18 de setembre trucant al 93 135 51 00 (Àrea d'Atenció a les Persones).