AFECTACIONS PERÍODES TRIBUTARIS ESTAT D'ALARMA

Dilluns, 30 de març de 2020
\N

 

 Aquestes són les mesures que s’han adoptat a la vista de l’actual d’estat d’alarma, però donada la incertesa respecte a com evolucionarà, caldrà anar analitzant la situació i, en el seu cas, efectuar els ajustos i modificacions necessaris, dels que us mantindrem informats

 

 

PROCEDIMENTS TRIBUTARIS GESTIONATS DIRECTAMENT PER L’AJUNTAMENT

 

· Taxa de regadiu.

 

- El termini de pagament en període voluntari, que finalitzava el proper 3 d’abril, s’amplia fins el 30 d’abril. Per tant la domiciliació del pagament d’aquesta taxa per aquells contribuents que així ho tinguessin establert, es durà a terme aproximadament a partir del 27 d’abril. 

 

 

PROCEDIMENTS DELEGATS A L’ORGANISME DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA:

 

· Recaptació voluntària.

 

- Els terminis de pagament en voluntària de les liquidacions que es troben en període de cobrament el dia 18 de març, han estat ampliats fins el 30 d’abril de 2020.

 

- Els terminis de pagament en voluntària de liquidacions que s’hagin iniciat amb posterioritat al 18 de març, s’han ampliat fins el 20 de maig de 2020.

 

- Padrons de l’Impost sobre vehicles de tracció mecànica, taxes i preus públics que actualment es troben en període voluntari de pagament: es prorroga fins el 20 de maig o el 2 de juny de 2020 per al cas de les taxes i preus públics, segons quan finalitzés el seu període de pagament en voluntària; i fins el 2 de juny de 2020 per a l’impost de vehicles.

 

D’aquesta manera, demorarem el càrrec en compte per a aquells contribuents que tinguin domiciliat el seu pagament, i facilitarem el compliment de l’obligació de pagament als que no hagin domiciliat.

 

· Recaptació executiva.

 

Aquesta fase de la recaptació s’inicia un cop ha finalitzat el període voluntari.

 

Tot i que en aquest moment, d’acord amb el que disposa el Reial Decret 465/2020, de 17 de març, pel que es modifica el Reial Decret 463/2020, pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, els terminis dels procediments tributaris ja no estan suspesos, atesa la situació excepcional que estem vivint, des de l’ORGT no s’estan dictant provisions de constrenyiment, diligències d’embargament ni altres actuacions del procediment executiu.

 

 

 

· Multes de trànsit

 

Donat que no tenen naturalesa tributària, li resulta d’aplicació la suspensió de terminis acordada pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, en la seva disposició addicional tercera, apartats 1 i 2. És a dir, mentre duri la vigència de l’estat d’alarma, no computen els dies que transcorrin als efectes del termini de pagament estipulat a la multa. El còmput de terminis es reprendrà en el moment que perdi vigència el mencionat Reial Decret o les seves possibles pròrrogues.

 

 

PROCEDIMENTS GESTIONATS TANT PER L’AJUNTAMENT COM PER L’ORGT

 

· Fraccionaments i ajornaments.

 

El termini de pagament de les fraccions o ajornaments també s’ha vist ampliat, d’acord amb el següent detall:

 

- Ajornaments o fraccions, concedits abans del 18 de març de 2020, amb data de venciment entre el 18 de març i el 30 d’abril de 2020: el seu venciment es produirà el 30 d’ abril de 2020.

 

- Ajornaments o fraccions, concedits després del 18 de març de 2020, el seu venciment es produirà el 20 de maig de 2020.

 

 

 

Atenció als contribuents a l’ORGT

 

L’atenció al contribuent, a l’ORGT es continua prestant a través dels següents canals:

 

- Telemàtica (www.orgt.diba.cat)

 

- Correu electrònic, a l’adreça: orgt.atenciociutadana@diba.cat, a través de la qual es podrà rebre i contestar consultes.

 

Darrera actualització: 23.09.2020 | 14:42